Klarna som är en av Sveriges största betallösningar har idag valt att släppa sitt nya varumärke och innebär en förändring för dig som konsument och e-handlare. Deras nya stil är mer avslappnat och går emot den klassiska lite ”tråkigare” banksektorn.
För dig som konsument
För dig som använder Klarna så innebär det inga större förändringar förutom att Klarna får ett ansiktslyft. Vissa termer som ”Avbetalning” har bytt namn och nya temer som ”Betala direkt.”, ”Betala sen” och ”Dela upp.” får stå i fokus.
För dig som e-handlare
För dig som säljer produkter och erbjuder Klarna som betalningsalternativ så är det lite mer att göra och gäller att byta ut logotyper och liknande som används på din webbplats för att passa in med det nya varumärket. Det skickades ut ett nyhetsbrev tidigare som var tänkt till att förbereda e-handlare. All information går att hitta på deras brand-sida.
Vad tycker ni om Klarnas nya ansiktslyft? Vi tycker det är fräscht och annorlunda gentemot vad man vanligtvis associerar banker till idag.
Kommentarer