Blogg

Klarna visar upp sitt nya ansikte

3
Skriven av Svante Hansson
Den här artikeln kan innehålla uppmärkta sponsrade länkar. Läs mer här om vår annonspolicy.

Klarna som är en av Sveriges största betallösningar har idag valt att släppa sitt nya varumärke och innebär en förändring för dig som konsument och e-handlare. Deras nya stil är mer avslappnat och går emot den klassiska lite ”tråkigare” banksektorn.

För dig som konsument

För dig som använder Klarna så innebär det inga större förändringar förutom att Klarna får ett ansiktslyft. Vissa termer som ”Avbetalning” har bytt namn och nya temer som ”Betala direkt.”, ”Betala sen” och ”Dela upp.” får stå i fokus.

Klarna startsida
Klarna startsida

För dig som e-handlare

För dig som säljer produkter och erbjuder Klarna som betalningsalternativ så är det lite mer att göra och gäller att byta ut logotyper och liknande som används på din webbplats för att passa in med det nya varumärket. Det skickades ut ett nyhetsbrev tidigare som var tänkt till att förbereda e-handlare. All information går att hitta på deras brand-sida.

Klarnas startsida för företag
Klarnas startsida för företag

Vad tycker ni om Klarnas nya ansiktslyft? Vi tycker det är fräscht och annorlunda gentemot vad man vanligtvis associerar banker till idag.

Artikeln senast granskad: 2 juli, 2024

Om författaren

Svante Hansson

Aktiesparare och Japan-entusiast. Driver Buffert.se tillsammans med min tvillingbror Axel Hansson. Som systemutvecklare i grunden så står jag för den tekniska biten av Buffert.se

Kommentarer